Vordingborg Huslejenævn
Ønsker du at indbringe en sag for Vordingborg Huslejenævn, skal du sende en mail til huslejenaevn@vordingborg.dk eller et brev til adressen:
Huslejenævnets Sekretariat
Valdemarsgade 43
4760 Vordingborg
Sender du klagen per mail, skal du vedhæfte klagen som fil. Du skal altså ikke skrive klagen i selve mailen.
Når du indbringer din sag, bliver du pålagt et lovpligtigt gebyr. Du kan se, hvor meget det koster her .
Din henvendelse skal indeholde
Når du sender din klage til Huslejenævnet, er det vigtigt, at du kort og præcist oplyser, hvad sagen drejer sig om. Du skal desuden vedlægge relevante dokumenter i sagen såsom en kopi af lejekontrakten og eventuel relevant korrespondance mellem dig og din modpart. Har du andre dokumenter, som kan have relevans for sagen, skal du også vedhæfte disse.
Sådan behandles din sag
Når Huslejenævnet har modtaget klagen, går de i gang med at indsamle alle de oplysninger, der kan være relevante for at kunne træffe en afgørelse i sagen. I denne forbindelse vil din klage blive sendt til din modpart, som får mulighed for at udtale sig om sin side af sagen.
Behandlingstid
Det tager normalvis omkring 3-4 måneder for Huslejenævnet at behandle en sag. Dette afhænger dog af sagens karakter.
Du kan læse mere om Vordingborg Huslejenævn her .
Klageadgang
Hvis du er utilfreds med Huslejenævnets afgørelse, kan du indbringe din sag for Boligretten. Dette skal ske senest 4 uger efter, at du har modtaget Huslejenævnets afgørelse.
Du kan læse mere om, hvordan du indbringer en sag for Boligretten her .