Vesthimmerland Huslejenævn
Hvis du vil bringe en sag for Vesthimmerlands Huslejenævn, skal du gøre det skriftligt via Huslejenævnets selvbetjeningsløsning.
Selvbetjeningsløsningen for lejere kan findes her . Mens selvbetjeningsløsningen for udlejere kan findes her .
Kan du ikke bruge selvbetjeningsløsningen, kan du også indbringe sagen via post til følgende adresse:
Huslejenævnet for Vesthimmerlands Kommune
Juridisk kontor
Vestre Boulevard 7
9600 Aars
Din henvendelse skal indeholde
Når du indbringer en sag hos Huslejenævnet, skal du huske at inkludere følgende informationer, for at Huslejenævnet kan hjælpe dig bedst muligt:
- En præcis angivelse af hvad du ønsker, at Huslejenævnet skal tage stilling til
- En kopi af din lejekontrakt
- Korrespondance mellem dig og din modpart vedrørende sagen
- Dine kontaktoplysninger
- Evt. andre relevante dokumenter såsom f.eks. varmeopgørelse og ind- og fraflytningsrapport
Ved sagens indbringelse skal der indbetales et lovpligtigt gebyr. Du kan se gebyrets størrelse, og hvilket kontonummer du skal indbetale til, her .
Sådan behandles din sag
Når Vesthimmerlands Huslejenævn har modtaget din sag, videresender de sagens oplysninger til din modpart, som herefter har 2 uger til at fremføre sin side af sagen. Hvis Huslejenævnet finder det nødvendigt, har de mulighed for at indkalde dig og din modpart til et møde eller besigtige den omfattede bolig.
Når der er indhentet oplysninger nok, træffer Huslejenævnet en afgørelse i sagen. Der bliver truffet afgørelse senest 4 uger efter, at de sidste oplysninger eller en eventuel besigtigelse er blevet indhentet eller foretaget.
Du kan læse mere om Vesthimmerlands Huslejenævn her .
Klageadgang
Hvis du er utilfreds med Huslejenævnets afgørelse, kan du inden for 4 uger indbringe sagen for Boligretten. Hvis du ikke indbringer sagen før fristens udløb, vil domstolene som hovedregel ikke behandle afgørelsen, og Huslejenævnets afgørelse vil derfor anses som endelig.
Du kan se, hvordan du indbringer en sag for Boligretten her .