LejelovenMenu

Vejen Huslejenævn

Hvis du ønsker at få løst en konflikt mellem dig og din lejer/udlejer kan du henvende dig til Vejen Huslejenævn. Indbringelsen af en sag skal ske skriftligt via Huslejenævnets formular, som du finder her .

Din henvendelse skal indeholde

Når du indbringer en sag, er det vigtigt at vedlægge følgende:

  • En detaljeret beskrivelse af jeres konflikt
  • En kopi af lejekontrakten
  • Adresse på det lejemål sagen drejer sig om
  • Kontaktoplysninger på din modpart

Afhængig af hvad sagen drejer sig om, kan det også være relevant at vedlægge følgende følgende dokumenter:

  • Indflytningsrapport
  • Fraflytningsrapport
  • Dokumentation for indkaldelse til fraflytningssyn
  • Opsigelse
  • Forbrugsregnskaber
  • Rykker
  • Indsigelser
  • Diverse korrespondancer mellem dig og din modpart
  • Evt. en fuldmagt, hvis du indbringer sagen på vegne af lejer

Når du indbringer en sag, skal du betale et lovpligtigt gebyr, før sagsbehandlingen kan gå i gang. Du kan finde Vejen Huslejenævns betalingsoplysninger samt information om, hvad det koster her .

Sådan behandles din sag

Når Huslejenævnet har modtaget din klage, vil den blive sendt videre til din modpart, som herefter har 2 uger til at komme med en udtalelse. Din modparts udtalelse vil derefter blive sendt videre til dig, hvorefter du har mulighed for at komme med et svar. Dette har du 1 uge til. Denne proces fortsætter indtil nævnet konkluderer, at der ikke længere fremkommer nye oplysninger i sagen.

I nogle tilfælde vil Huslejenævnet finde det nødvendigt at foretage en besigtigelse af lejemålet. I sådan et tilfælde vil du få besked med mindst 1 uges varsel. Begge parter vil få mulighed for at deltage i besigtigelsen, men da der er ikke mødepligt, er det ikke nødvendigt, at man møder op.

Når der er blevet truffet en afgørelse, vil denne blive sendt på skrift til begge parter.

Der gøres opmærksom på, at al korrespondance med Huslejenævnet foregår via e-Boks.

Du kan læse mere om Vejen Huslejenævn her .