LejelovenMenu

Sønderborg Huslejenævn

Har du en konflikt med din lejer eller udlejer, som du ønsker at indbringe for Sønderborg Huslejenævn, skal du skriftligt indsende din klage via Huslejenævnets selvbetjeningsløsning, som du kan tilgå via MitID fra Huslejenævnets hjemmeside her .

Din henvendelse skal indeholde

Når du indbringer din klage, skal du huske at vedhæfte følgende:

  • En præcis beskrivelse af hvad du ønsker, nævnet skal tage stilling til
  • En kopi af din lejekontrakt
  • Eventuel fuldmagt fra øvrige lejere (hvis du er lejer, og I er flere lejere i det pågældne lejemål, eller hvis du ønsker, at en anden skal repræsentere dig)
  • Dit telefonnummer
  • Dokumentation for indbetaling af sagsgebyret
  • Dokumentation på relevant korrespondance mellem dig og din modpart

Ved oprettelsen af en sag bliver du pålagt et lovpligtigt sagsgebyr. Dette skal du huske at indbetale samtidig med, at du sender klagen, da sagsbehandlingen ikke går i gang, før Huslejenævnet har modtaget gebyret.

Ved oprettelsen af en sag, bliver du pålagt et lovpligtigt gebyr. Dette skal du huske at indbetale samtidig med, at du sender klagen. Du kan læse mere om gebyret størrelse, og finde Sønderborg Huslejenævns betalingsoplysninger, her .

Behandlingstid

Det tager ca. 2 måneder at behandle en sag for Sønderborg Huslejenævn. Sagsbehandlingstiden kan dog være enten kortere eller længere afhængig af sagens karakter og omfang.