LejelovenMenu

Skive Huslejenævn

Ønsker du at indbringe en sag ved Skive Huslejenævn, skal det gøres skriftligt. Dette kan gøres via e-mail til bya@skivekommune.dk eller ved post:

Att.: Heidi Lynnerup
Byrådssekretariatet
Torvegade 10
7800 Skive

Din henvendelse skal indeholde

Når du indbringer en sag, skal du sørge for, at den indeholder en kort og præcis beskrivelse, af det du ønsker, Huslejenævnet skal tage stilling til. Ligeledes skal der vedlægges en kopi af den underskrevne lejekontrakt samt anden relevant dokumentation for de forhold, som du vil have behandlet.

Står der flere lejere på lejekontrakten, så skal det klart fremgå, at samtlige lejere er enige om at indbringe sagen for Huslejenævnet.

Når du indberetter en sag til Huslejenævnet, skal der også indbetales et lovpligtigt sagsgebyr. Du kan læse mere om gebyrets størrelse og finde betalingsoplysninger her .

Sådan behandles din sag

Når Huslejenævnet har modtaget din klage, og gebyret er betalt, sendes klagebrevet og bilag til din modpart. Din modpart har efterfølgende 2 uger til at komme med sine bemærkninger til sagen. Herefter vil du også få mulighed for at komme med dine bemærkninger til de oplysninger, som din modpart giver i sagen.

Huslejenævnet har også ret til at indhente nødvendige oplysninger hos offentlige og private myndigheder. Nævnet fastsætter en frist (normalt højst 2 uger) for besvarelse af de spørgsmål, de stiller til sagens parter eller andre. Finder Huslejenævnet det nødvendigt, kan de også foretage en besigtigelse af lejemålet. I sådan et tilfælde vil lejer og udlejer blive indkaldt til besigtigelsen med 1 uges varsel.

Når Huslejenævnet mener, at de har tilstrækkeligt med oplysninger i sagen, træffer de en afgørelse.

Du kan læse mere om Skive Huslejenævn her .

Klageadgang

Hvis du er utilfreds med Huslejenævnets afgørelse, kan afgørelsen inden for 4 uger indbringes for Boligretten.