Skanderborg og Samsø Huslejenævn
Ønsker du at indbringe en sag for Skanderborg og Samsø Huslejenævn, skal det gøres skriftligt. Dette kan gøres via Digital Post eller brevpost. Vil du indbringe sagen via almindelig post, skal du sende den til:
Skanderborg Kommune
Att. Huslejenævnets sekretariat
Skanderborg Fælled 1
8660 Skanderborg
Ved indbringelsen af din sag bliver du pålagt et lovpligtigt sagsgebyr. Du finder Skanderborg og Samsø Huslejenævns betalingsoplysninger her . Det er vigtigt, at du ved indbetalingen angiver “Huslejenævnet” og adressen på det lejemål, som din sag vedrører.
Din henvendelse skal indeholde
Når du udformer din klage, skal du inkludere følgende informationer:
- En præcis angivelse af hvad Huslejenævnet skal tage stilling til
- En kopi af din lejekontrakt
- En kopi af andre dokumenter der kan være relevante i forbindelse med sagen
Sådan behandles din sag
Når Huslejenævnet har modtaget din klage, forelægges den for din modpart inden for 1 uge. Din modpart vil herefter få mulighed for at komme med sin side af sagen. Som regel vil fristen for at afgive en udtalelse være 2 uger. Når Huslejenævnets sekretariat har modtaget svar fra modparten, bliver svaret sendt til dig, og du vil, ligesom din modpart, have mulighed for at kommentere på, hvad der er blevet sagt. Når Huslejenævnet har fået de oplysninger, som de har brug for, træffer de en afgørelse. Afgørelsen bliver sendt til begge parter.
Du kan læse mere om Skanderborg og Samsø Huslejenævns behandling af sagen her .
Klageadgang
Hvis du er utilfreds med Huslejenævnets afgørelse, kan du indbringe sagen for Boligretten senest 4 uger efter, at du har modtaget sagens afgørelse.