Rødovre Huslejenævn
Ønsker du at indbringe en sag for Rødovre Huslejenævn, skal det gøres via digital post eller med brev til følgende adresse:
Huslejenævnet i Rødovre Kommune Rådhuset
Rødovre Parkvej 150
2610 Rødovre
Når du indberetter en sag til Huslejenævnet, skal der indbetales et lovpligtigt gebyr. Gebyret bliver opkrævet i forbindelse med, at Huslejenævnet kvitterer for, at de har modtaget din sag. Du kan se, hvad det koster at indbringe en sag her .
Din henvendelse skal indeholde
Når du sender en sag til behandling, skal du sørge for, at den indeholder en præcisering, af det du ønsker, at Huslejenævnet skal tage stilling til. Hertil skal følgende dokumenter vedlægges:
- Dine kontaktoplysninger (dit navn og nuværende adresse)
- Adressen på det lejemål sagen vedrører
- Hvilke specifikke forhold der klages over
- En kopi af hele din lejekontrakt
- Kopi af evt. andet relevant materiale, f.eks. korrespondance mellem dig og din modpart, fraflytningsrapporten, forbrugsregnskab mv.
Skal du sende personfølsom eller fortrolig post i forbindelse med din sag, skal du benytte dit MitID. Du kan finde et link til din Digitale postkasse her .
Sådan behandles din sag
Når Rødovre Huslejenævn har modtaget din henvendelse, kontaktes din modpart, som herefter vil få 2 uger til at fremsende sine ytringer omkring sagen. Efterfølgende er Huslejenævnet i sin ret til at indhente flere oplysninger hos sagens parter, og eventuelle offentlige myndigheder. Finder Huslejenævnet det nødvendigt, kan de også foretage en besigtigelse af lejemålet.
Behandlingstiden kan varierer meget, og afhænger af sagens størrelse og karakter.
Du kan læse mere om Rødovre Huslejenævn her .