LejelovenMenu

Næstved Huslejenævn

Er du i en uløselig konflikt med din lejer eller udlejer, kan du indsende en sag til Næstved Huslejenævn via Huslejenævnets mailadresse huslejenaevnet@naestved.dk.

Din henvendelse skal indeholde

I din klage til Huslejenævnet skal du beskrive præcist, hvad du ønsker at klage over. Hertil skal du huske at vedlægge en kopi af din lejekontrakt og evt. andet materiale, som kan have relevans for din klage. Det kan eksempelvis være et forbrugsregnskab, en varslingsskrivelse eller lignende.

Desuden skal du i emnefeltet på klagen skrive “Klage” samt en postadresse på det lejemål, som klagen vedrører.

I forbindelse med din indbringelse af sagen bliver du pålagt et lovpligtigt sagsgebyr. Du kan læse mere om, hvad det koster her .

Sådan behandles din sag

Når din sag er blevet indbragt, forelægges den for din modpart, som herefter får mulighed for at komme med eventuelle indvendinger. Hvis Huslejenævnet vurderer, at det er nødvendigt, kan de også besigtige lejemålet inden afgørelsen træffes. Huslejenævnet træffer en afgørelse, når de vurderer, at de har tilstrækkeligt med materiale. Når en afgørelse er truffet, vil du og din modpart blive orienteret.

Behandlingstid

Behandlingstiden afhænger af sagens omfang og karakter, og sagerne prioriteres typisk efter deres indhold. Som regel tager det mellem 2-8 måneder at få behandlet en sag hos Næstved Huslejenævn.

Du kan læse mere om Næstved Huslejenævn her .