Middelfart Huslejenævn
Ønsker du at indbringe en sag for Middelfart Huslejenævn, skal det gøres skriftligt ved at sende en klage med sikker post. Du finder et link til dette inde på Middelfart Huslejenævns hjemmeside her .
Din henvendelse skal indeholde
Hvis du sender en sag til behandling, skal du sørge for, at den indeholder en præcisering af, hvad du og din modpart er uenige om, og det du ønsker, at Huslejenævnet skal tage stilling til. Hertil skal du også vedlægge en kopi af lejekontrakten. Det er også vigtigt, at du vedhæfter andre relevante dokumenter i sagen samt en kopi af den korrespondance, der har været mellem dig og din modpart vedrørende uoverensstemmelsen. Vedhæfter du billedmateriale, så husk en beskrivelse af billedet på filnavnet.
Når du indberetter en sag til Huslejenævnet, skal der indbetales et lovpligtigt gebyr. Du kan læse mere om gebyrets størrelse og finde betalingsoplysninger her .
Sådan behandles din sag
Når Huslejenævnet har modtaget din henvendelse, vil de sørge for at indhente nødvendige oplysninger hos dig og din modpart, samt eventuelle offentlige myndigheder. I vil begge løbende blive præsenteret for relevante oplysninger, og får i den forbindelse også mulighed for at kommentere herpå.
Er der en part, som undlader at give nogle oplysninger i sagen, kan Huslejenævnet træffe afgørelsen ud fra den anden parts påstande.
Behandlingstid
Behandlingstiden kan variere og afhænger af sagens omfang og karakter, men sædvanligvis tager en sag ca. 4 måneder at behandle.
Du kan læse mere om Middelfart Huslejenævn her .
Klageadgang
Hvis du er utilfreds med Middelfart Huslejenævns afgørelse, kan du inden for 4 uger indbringe sagen for Boligretten. Når du indbringer din sag for Boligretten, kan det være en god ide at tage kontakt til advokat, lejer- eller udlejerorganisation eller advokatvagten for udarbejdelsen af den stævning, som du skal aflevere til retten i forbindelse med klagen.