Københavns Huslejenævn
Ønsker du at indbringe en sag ved Københavns Huslejenævn, kan du sende din sag via Digital Post eller brev. Ønsker du at sende den via normal post, skal den sendes til følgende adresse:
Jura og Huslejenævn
Nyropsgade 3
1602 København V
Din henvendelse skal indeholde
Når du indbringer en sag ved Huslejenævnet, er det vigtigt, at din henvendelse indeholder følgende informationer:
- Dit navn og dine kontaktoplysninger
- Hvilken adresse din sag omhandler samt tilhørende lejekontrakt
- En beskrivelse af hvad du vil have, Huslejenævnet skal tage stilling til
- Alt relevant korrespondance du har haft med din lejer/udlejer
- Eventuelle dokumenter vedrørende sagen. Drejer din henvendelse sig f.eks. om en fraflytning, skal du vedhæfte fraflytningsrapporten
Når Huslejenævnet har modtaget din henvendelse, vil du modtage et sagsnummer, samt et kontonummer som du kan overføre betalingen for sagen til. Du kan se, hvor meget det koster her .
Behandlingstid
Som regel prioriteres sagerne i den rækkefølge, som de kommer ind. Der kan dog forekomme hastesager, som prioriteres over andre sager. Typisk tager det 8-10 måneder at få behandlet en sag. Det er dog ikke unormalt, at det kan tage endnu længere tid.
Du kan læse mere om Københavns Huslejenævn her .