Hvidovre Huslejenævn
Ønsker du at indbringe en sag for Hvidovre Huslejenævn, skal det gøres skriftligt. Det kan du gøre via sikker post på Borger.dk, eller via e-mail til hln.bkn@hvidovre.dk. Du kan også sende din klage via brev til følgende adresse:
Hvidovre Kommune
Huslejenævnet
Hvidovrevej 278
2650 Hvidovre
Din henvendelse skal indeholde
I din klage skal du angive, hvad Huslejenævnet konkret skal tage stilling til. Derudover skal du vedlægge alle nødvendige bilag, eksempelvis en kopi af din lejekontrakt, opgørelser, relevant korrespondance med din modpart mv. Du kan se eksempler på andre relevante bilag her .
Sådan behandles din sag
Når Huslejenævnet har modtaget din indbetaling af sagsgebyret, vil behandlingen af sagen begynde. Din modpart vil i første omgang få 14 dage til at komme med en udtalelse om sin side af sagen. I visse tilfælde kan fristen på 14 dage forlænges. Når Huslejenævnet har modtaget din modparts udtalelse, vil de vurdere, om der skal indsamles yderligere oplysninger for at behandle sagen. Såfremt det er nødvendigt at besigtige lejligheden eller ejendommen, vil begge parter blive informeret herom med mindst 1 uges varsel.
Behandlingstid
Huslejenævnet afholder normalvis møde en gang om måneden, og afgørelser i sager træffes normalvis på førstkommende møde. Sagsbehandlingstiden vil sjældent overstige 5 måneder.
Du kan læse mere om Hvidovre Huslejenævn, og hvad det koster at indbringe en sag, her .