Hørsholm og Fredensborg Huslejenævn
Huslejenævnet behandler sager vedrørende uenigheder mellem lejere og private udlejere. Du kan indbringe en sag ved Hørsholm og Fredensborg Huslejenævn, som er ét fælles nævn for begge kommuner, ved at sende en mail til huslejenaevn@horsholm.dk eller via post til adressen:
Hørsholm Rådhus
Ådalsparkvej 2
2970 Hørsholm
Din henvendelse skal indeholde
Når du sender din klage, skal du vedhæfte en kopi af din lejekontrakt samt andre papirer, der kan bruges som dokumentation i sagen. Det kan være dokumenter, som ligger til grund for din klage eller relevant korrespondance mellem dig og din modpart.
Når du har indbragt en sag, bliver du pålagt et lovpligtigt gebyr. Du kan se hvor meget det koster, samt hvilket kontonummer du skal overføre pengene til her .
Sådan behandles din sag
Senest 1 uge efter at du har indbragt din sag for Huslejenævnet, underrettes din lejer/udlejer om sagens indbringelse. Vedkommende får herefter 2 uger til at tilføje nye oplysninger til sagen.
Huslejenævnet kan, i forbindelse med behandlingen af din sag, vælge at besigtige det lejemål, som uenigheden vedrører. De kan derudover vælge at indkalde dig og din lejer/udlejer til at afgive forklaring, hvis de mangler oplysninger for at kunne træffe afgørelse i sagen. Hvis dette bliver aktuelt, skal nævnet indkalde dig og din modpart med mindst 1 uges varsel.
Hvis du er utilfreds med sagens afgørelse, kan du indbringe den for Boligretten.
Du kan læse mere om Hørsholm og Fredensborg Huslejenævn her .