LejelovenMenu

Høje-Taastrup Huslejenævn

Hvis der er opstået uenigheder mellem dig og din udlejer, kan du indbringe en sag til Huslejenævnet. Sagen skal indbringes skriftligt enten via mail til hln@htk.dk eller sendes via post til adressen:

Høje-Taastrup Huslejenævn
Rådhusstræde 1
2630 Taastrup

Din henvendelse skal indeholde

Hvis du ønsker Huslejenævnets afgørelse i en sag, skal du vedlægge alt nødvendig dokumentation, såsom:

  • En konkret og præcis beskrivelse af hvad du ønsker, at Huslejenævnet skal tage stilling til
  • Oplysning om adressen på det lejemål, som klagen drejer sig om
  • Dit navn og dine kontaktoplysninger (f.eks. mail, telefonnummer eller adresse)
  • Relevant dokumentation for sagen (f.eks. en kopi af lejekontrakten og af relevant korrespondance i sagen)

Sådan behandles din sag

Sagsbehandlingen vil først starte, når det lovpligtige gebyr, for indbringelsen af din klage til Huslejenævnet, er betalt. Beløbet skal indbetales til kommunen via bankoverførsel. Du kan finde kontooplysninger og prisen for at indbringe en sag her .

Når Huslejenævnet har modtaget betalingen, vil din modpart blive kontaktet angående din klage. Din modpart har derefter 2 uger til at frembringe sine udsagn om sagen. Såfremt Huslejenævnet skulle mangle yderligere oplysninger, har de ret til at indsamle disse hos både dig og din modpart, offentlige myndigheder eller private. Efterfølgende vil Huslejenævnet træffe en afgørelse i sagen.

Hvis du er utilfreds med afgørelsen, har du mulighed for at klage ved at indbringe sagen for Boligretten.

Du kan læse mere om Høje-Taastrup Huslejenævn her .