Herning Huslejenævn
Ønsker du at indbringe en sag for Herning Huslejenævn, skal den sendes skriftligt via mail til aosmm@herning.dk. Den kan også indsendes via kommunens selvbetjeningsløsning, som du kan udfylde her .
Din henvendelse skal indeholde
Når du indbringer en sag skal indeholde følgende informationer:
- En beskrivelse af hvad Huslejenævnet skal tage stilling til
- Dine kontaktoplysninger
- Hvad nævnet skal tage stilling til
- En kopi af din lejekontrakt
- Evt. samtaler mellem dig og din modpart vedrørende konflikten
- Andre relevante dokumenter
Er der flere lejere på én lejekontrakt, skal alle lejere underskrive klagen.
Ved indbringelsen af din sag, skal du betale et sagsbehandlingsgebyr. Kontonummeret og beløbets størrelse kan du finde her .
Sådan behandles din sag
Huslejenævnet indhenter de nødvendige oplysninger i sagsforløbet hos dig og din modpart. Hvis de finder det nødvendigt, kan de også indhente yderligere oplysninger hos offentlige myndigheder. Både dig og din modpart vil få mulighed for at kommentere på de oplysninger, som bliver anvendt til at træffe en afgørelse i sagen.
Behandlingstid
Behandlingstiden afhænger af, hvor omfattende din sag er. Typisk går der 4-6 måneder, før der bliver truffet afgørelse i en sag.
Klageadgang
Hvis du er utilfreds med Huslejenævnets afgørelse, kan du indbringe sagen for Boligretten inden for 4 uger efter at afgørelsen er truffet. Huslejenævnet kan ikke hjælpe dig med at få din klage behandlet hos Boligretten, men du kan i stedet kontakte en advokat, retshjælpen eller en lejer- eller udlejerorganisation.
Du kan læse mere om Herning Huslejenævn her .