LejelovenMenu

Helsingør Huslejenævn

Hvis der er opstået en konflikt mellem dig og din lejer/udlejer, og I ikke selv kan løse den, kan du indbringe en sag for Huslejenævnet. En sag skal indbringes skriftligt enten via digital post til Helsingør Kommune, via mail til po@helsingor.dk eller i papirform til Huslejenævnets adresse:

Helsingør Kommune
Stengade 59
3000 Helsingør

Din henvendelse skal indeholde

Det er vigtigt, at din henvendelse tydeligt beskriver og dokumenterer det krav, som du mener, du har. Sammen med din klage skal du også vedlægge en kopi af din lejekontrakt samt kontaktoplysninger på dig og din lejer/udlejer.

Alt efter hvilkpen type sag det drejer sig om, kan det også være, at du skal vedlægge andre relevante dokumenter og bilag. Du kan læse nærmere om, hvilke typer bilag der skal medsendes i forskellige typer sager her .

Når du indbringer en sag, bliver du pålagt et lovpligtigt gebyr. Du kan finde Helsingør Huslejenævns kontakt- og betalingsoplysninger her .

Sådan behandles din sag

Når du har indbragt din sag for Huslejenævnet, starter sagsbehandlingen. Der træffes først en afgørelse i din sag, når Huslejenævnet har fået tilstrækkeligt med oplysninger fra både dig og din lejer/udlejer. Huslejenævnet kan også vælge at besigtige det omfattede lejemål, hvis de mener, at det er relevant for sagen.

Er du utilfreds med Huslejenævnets afgørelse, kan du indbringe afgørelsen for Boligretten, som herefter vil vurdere, om afgørelsen er truffet korrekt. Indbringelse af en sag for Boligretten skal ske senest 4 uger efter din modtagelse af Huslejenævnets afgørelse.

Du kan læse mere om Helsingør Huslejenævn her .