Hedensted Huslejenævn
Hvis du er uenig med din lejer eller udlejer, kan du indbringe en sag for Hedensted Huslejenævn. Vil du indbringe en sag for Hedensted Huslejenævn, skal du sende din klage skriftligt via post til følgende adresse:
Huslejenævnet
Hedensted Rådhus
Niels Espes Vej 8
8722 Hedensted
Din henvendelse skal indeholde
Ved udformningen af din henvendelse, skal du beskrive, hvad du helt konkret ønsker, at Huslejenævnet skal tage stilling til.
Hertil er det vigtigt at vedlægge relevant dokumentation vedrørende klagen, da dette kan have afgørende betydning for sagens afgørelse. Relevant dokumentation kan for eksempel være en kopi af lejekontrakten samt relevant korrespondance mellem dig og din modparten mv.
Er der flere lejere, og dermed mere end én på lejekontrakten, er det vigtigt at alle lejere underskriver klagen til Huslejenævnet.
Sådan behandles din sag
Sagsbehandlingen starter, så snart Huslejenævnet har modtaget en indbetaling af sagens lovpligtige gebyr. Du kan læse mere om indbetaling af gebyret på Hedensted Huslejenævns hjemmeside her .
I forbindelse med behandlingen af sagen, har Huslejenævnet har mulighed for at indsamle oplysninger fra alle sagens parter, samt hos offentlige myndigheder, såfremt de finder det nødvendigt.
I nogle tilfælde kan det også være nødvendigt for Huslejenævnet at foretage en besigtigelse af ejendommen. I sådanne tilfælde vil alle parter få besked med mindst 1 uges varsel.
Behandlingstid
Det tager typisk 3-4 måneder for Hedensted Huslejenævn at nå frem til en afgørelse. Dette varierer dog fra sag til sag, da det afhænger af sagens karakter.
Du kan læse mere om Hedensted Huslejenævn her .