Frederikssund og Egedal Huslejenævn
Er der opstået uenigheder mellem dig og din lejer/udlejer, kan du indbringe en sag for Frederikssund og Egedal Huslejenævn. Dette gør du ved at sende en mail via Digital Post til Beboerklagenævnet.
Din sag skal indeholde
Når du bringer en sag, skal du lave en kort og præcis beskrivelse af, hvad sagen drejer sig om, og hvad du ønsker at klage over. Derudover skal du vedhæfte en kopi af lejekontrakten. Afhængig af hvilke type klage sagen drejer sig om, kan det være nødvendigt at vedhæfte yderligere dokumenter. Du kan se hvilke dokumenter, som anses som nødvendige til hvilke sager her .
Sådan behandles din sag
Når Huslejenævnet har modtaget din klage, bliver sagen oprettet. Du vil modtage et brev i din digitale postkasse med oplysninger vedrørende sagens opstart, samt opkrævning af det lovpligtige gebyr du bliver pålagt, når du indbringer en sag.
Hvor længe en sag er under behandling, afhænger af, hvilken type klage det drejer sig om.
Huslejenævnet afgør selv, hvilke yderligere oplysninger der skal hentes eller hvilke undersøgelser der skal foretages. De kan desuden også beslutte at foretage en besigtigelse af ejendommen eller lejemålet. I sådan et tilfælde vil begge parter dog få besked med mindst 1 uges varsel, da de skal være til stede ved besigtigelsen.
Du kan læse mere om Frederikssund og Egedal Huslejenævn her .