Brøndby Huslejenævn
Ønsker du at få hjælp til at få løst en tvist hos Brøndby Huslejenævn, skal du sende en klage til dem på deres mail Huslejenaevnet@brondby.dk, eller til deres adresse:
Brøndby Kommune
Att. Huslejenævnet
Park Allé 160
2605 Brøndby
Din henvendelse skal indeholde
For at få behandlet en sag, er det vigtigt at inkludere en præcisering af uenigheden som sagen omhandler, samt en tydeliggørelse af, hvad det forventes at Brøndby Huslejenævn skal tage stilling til.
Derudover skal der vedlægges al relevant dokumentation, der kan være af betydning for sagens gang, samt en kopi af lejekontrakten for det omfattede lejemål.
Du kan læse mere om, hvilke typer sager Brøndby Huslejenævn kan behandle her .
Sådan behandles din sag
Før sagsbehandlingen kan gå i gang, skal der indbetales et gebyr. Ved indsendelse af en sag, vil man modtage et kvitteringsbrev med instrukser om, hvorledes gebyret skal betales. Du kan se, hvad det koster at indbringe en sag her .
Ved sagsbehandlingens start vil klagen blive sendt videre til din modpart, for at give vedkommende mulighed for at komme med sin udtalelse. Her vil fristen som udgangspunkt være 2 uger. Derudover er Huslejenævnet i stand til at indhente de fornødne oplysninger hos sagens parter og offentlige myndigheder, samt foretage en besigtigelse af ejendommen, såfremt de finder det nødvendigt for sagens fremgang, før de skal træffe en afgørelse.
Behandlingstid
Sagsbehandlingstiden varierer alt efter, hvilken type sag det drejer sig om. Dog skal Huslejenævnet senest træffe en afgørelse 4 uger efter, at svarfristen på lejers og udlejers høringsskrivelser er udløbet. Har Huslejenævnet ikke truffet en afgørelse efter 4 uger, er det muligt for klageren at tage sagen videre til Boligretten og dermed undgå at vente yderligere på Huslejenævnets afgørelse.
Du kan læse mere om Brøndby Huslejenævn her .