LejelovenMenu

Aarhus Huslejenævn

Ønsker du at indbringe en sag for Aarhus Huslejenævn, skal du gøre det skriftligt. Dette kan enten gøres ved at sende sagen via Digital Post, hvilket kan gøres her , eller ved at aflevere en kuvert med sagens oplysninger i Borgerservice på Dokk1.

Din henvendelse skal indeholde

Når du indbringer en sag ved Aarhus Huslejenævn skal du vedlægge følgende informationer:

  • Lejekontrakt inklusiv eventuelle tillæg
  • Fuldmagt fra eventuelle øvrige lejere der er registreret på lejekontrakten
  • Relevant korrespondance du har haft med din lejer/udlejer vedrørende sagen
  • Dit telefonnummer og din nuværende adresse
  • Dokumentation for indbetaling af sagsgebyr

Du kan se, hvor meget det koster at indbringe en sag, og hvilket kontonummer du skal betale til her .

Sådan behandles din sag

Når Huslejenævnet har modtaget din sag, bliver den sendt videre til din modpart, hvorefter vedkommende har en frist på 2 uger til at forklare sin side af sagen.

Herefter vil Huslejenævnet afgøre, om der er brug for flere undersøgelser i sagen, samt indhente yderligere oplysninger fra de involverede eller andre relevante instanser, hvis de finder det nødvendigt. Huslejenævnet kan også vælge at foretage en besigtigelse af lejemålet. I så fald vil både du og din modpart begge blive indkaldt til at være med i besigtigelsen.

Når Huslejenævnet har nok oplysninger til at kunne træffe en beslutning, afgøres sagen.

Behandlingstid

Den gennemsnitlige behandlingstid hos Aarhus Huslejenævn er cirka 3 måneder. Dette afhænger dog af, hvor omfattende sagen er. Typisk vil sager vedrørende husordenen f.eks. tage kortere tid.

Du kan læse mere om Aarhus Huslejenævn her .